شرکت نیرو مولد آسیا وارد کننده انواع برد رگولاتور انواع ژنراتور همچون استمفورد انگلستان ، مکالته ایتالیا ، لوری سومر فرانسه ، استمفورد پاور چین ، مارکون انگلستان  در راستای تامین نیاز مشتریان اماده همکاری می باشد. در این بخش در مورد رگولاتور  برد  avr AS440  که جهت سنکرون ژنراتور استفاده می گردد ، به شرح آن می پردازیم از رگولاتور ژنراتور AS440با نام های رگولاتور استمفورد AS440 ، AS440 ژنراتور استمفورد یاد می شود. این رگولاتور در دو نوع ساخت چین درجه یک و استمفورد اصلی در انبار شرکت نیرو مولد آسیا موجود می باشد لذا در صورت نیاز به این قطعه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

برد avr AS440  شرح کلی

یک تنظیم کننده ولتاژ خودکار، که بیشتر به عنوان رگولاتور ژنراتور AS440 شناخته می شود، اساساً یک برد الکترونیکی است که در ژنراتورهای دیزلی استفاده می شود. AVR برای تسهیل نگهداری خودکار ولتاژ ترمینال خروجی ژنراتور در یک مقدار از پیش تعیین شده طراحی شده است، به خصوص زمانی که تغییری در بار ژنراتور وجود دارد یا دمای عملیاتی ژنراتور تغییر می کند. به زبان ساده، می توان گفت رگولاتور استمفورد AS440 بخشی جدایی ناپذیر از سیستم تحریک دینام است.

در واقع تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک دستگاهی است که در ژنراتورها با هدف تنظیم خودکار ولتاژ استفاده می شود، به این معنی که سطوح ولتاژ نوسان را به سطوح ولتاژ ثابت تبدیل می کند. تنظیم کننده های ولتاژ خودکار AS440 ژنراتور استمفورد با تثبیت ولتاژ خروجی ژنراتورها در بارهای متغیر کار می کنند، اما همچنین می توانند بار راکتیو را بین ژنراتورهایی که به صورت موازی کار می کنند (افت ولتاژ) تقسیم کرده و به ژنراتور کمک می کند تا به اضافه بار پاسخ دهد.

خروجی ژنراتور را که اغلب دارای بارهای نامنظم است تثبیت می کند و می تواند بار راکتیو را بین ژنراتورهای موازی متعدد (به نام افت ولتاژ) توزیع کند و در هنگام بارگذاری بیش از حد به ژنراتور کمک کند.

تنظیم‌کننده‌های ولتاژ خودکار برد avr AS440  به‌طور مداوم محدوده‌های ولتاژ متغیر ورودی را می‌گیرند و خروجی را در یک ولتاژ ثابت حفظ می‌کنند.

چرا تنظیم کننده های ولتاژ خودکار رگولاتور ژنراتور AS440برای ژنراتورها مهم هستند؟

اگر ولتاژ یک ژنراتور در یک نرخ ثابت و ثابت حفظ نشود، عملکرد کلی ژنراتور می تواند به طور منفی تحت تاثیر قرار گیرد و هر گونه تاسیسات، تجهیزات یا ماشین آلاتی که توسط ژنراتور تغذیه می شوند نیز ممکن است تحت تأثیر منفی ژنراتور تنظیم نشده قرار گیرند.

تنظیم کننده ولتاژ خودکار رگولاتور استمفورد AS440 مستقیماً با عملکرد و طول عمر ژنراتور شما و همچنین مواردی که ژنراتور برق را به آنها می دهد ارتباط دارد و تضمین می کند که ولتاژ خروجی تحویلی در جریان بار آن ثابت خواهد بود حتی اگر نوسانات وجود داشته باشد. در پس زمینه رخ می دهد. این به کاهش و حتی از بین بردن آسیب هایی که هر گونه نوسان می تواند به لوازم خانگی، ماشین آلات، دستگاه ها و تجهیزات وارد کند، کمک می کند.

رگولاتور خودکار ولتاژ  AS440 ژنراتور استمفورد چه وظایفی دارد؟

مهمترین عملکرد تنظیم کننده های ولتاژ اتوماتیک برد avr AS440  کنترل خودکار ولتاژ ژنراتور و ثابت نگه داشتن خروجی در محدوده سطح ولتاژ مناسب برای ژنراتور شما بدون توجه به جریانی است که توسط بار کشیده می شود.

AVR ها نه تنها به تنظیم ولتاژها در سطوح ایمن کمک می کنند، بلکه می توانند از نوسانات در برابر نوسانات الکتریکی، سنبله ها و اضافه بار ژنراتور محافظت کنند. همانطور که گفته شد، رگولاتورهای ولتاژ خودکار رگولاتور ژنراتور AS440همچنین به ژنراتور کمک می کنند تا به اضافه بار پاسخ دهد و از اتصال کوتاه جلوگیری کند و همچنین می تواند بار راکتیو را بین ژنراتورهایی که به صورت موازی کار می کنند تقسیم کند. پس به طور کلی میتوان واظایف AVR را بصورت مختصر به شرح ذیل نام برد:

  1. ولتاژ ژنراتور را تنظیم و تثبیت می کند.
  2. به عنوان یک ماشین برای حفظ پایداری حالت پایدار ولتاژ کار می کند.
  3. ولتاژ بالا را با توزیع بار راکتیو بین دینام‌های موازی کاهش می‌دهد .
  4. AVR اضافه ولتاژ ناشی از کاهش ناگهانی بار را تنظیم می کند.
  5. در زمان خطا سیستم تحریک را افزایش می دهد.
  6. این اطمینان را ایجاد می‌کند که پس از حذف شرایط خطا، قدرت همگام‌سازی باقی می‌ماند.
  7. رگولاتور استمفورد AS440 بار سیستم تحریک را هنگامی که بار تغییر می‌کند تنظیم می‌کند تا ولتاژ ثابت بماند.
  8. در زمینه تحریک کننده استفاده می شود. علاوه بر این، جریان میدان و ولتاژ خروجی محرک را تغییر می‌دهد.
  9. در طول نوسانات شدید، آرام می ماند و پاسخ نمی دهد. این ولتاژ را ثابت و پیوسته نگه می دارد.

اگر AS440 ژنراتور استمفورد ژنراتور خراب شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر AVR در ژنراتور شما از کار بیفتد، ژنراتور تحریک را از دست خواهد داد. این افت تحریک باعث می شود که ولتاژ به طور ناگهانی در ژنراتور کاهش یابد و این افت ولتاژ باید باعث خاموش شدن ژنراتور در یک خطای ولتاژ پایین شود. .

اگر ژنراتور شما دارای تنظیمات حفاظتی در برابر ولتاژ نیست، ژنراتور ممکن است به کار خود ادامه دهد، که می تواند باعث آسیب شدید به تجهیزات شما شود.

برد avr AS440  در کجای ژنراتور قرار دارد؟

به طور معمول ژنراتور AVR در یکی از سه مکان قرار دارد. این می تواند در جعبه کنترل اصلی ژنراتور، در جعبه ترمینال دینام یا می تواند (فقط در واحدهای قابل حمل بسیار کوچک معمولا) در زیر پوشش عقب دینام قرار گیرد.

نحوه عملکرد رگولاتور ژنراتور AS440

یک AVR در درجه اول با کنترل ولتاژ خروجی ژنراتور عمل می کند. این کار را ابتدا با سنجش ولتاژ از پایانه‌های ژنراتور انجام می‌دهد و سپس آن را با مقدار مرجع پایدار از پیش تعیین‌شده مقایسه می‌کند تا سیگنال خطا را در صورت وجود بررسی کند. در صورت عدم تطابق بین این دو، ACR جریان میدان را با افزایش یا کاهش جریان جریان به یک استاتور تحریک کننده تنظیم می کند. این به نوبه خود ولتاژ کمتر یا بالاتر را به ترتیب در پایانه های استاتور اصلی تضمین می کند.

همانطور که ممکن است تا کنون متوجه شده باشید، رگولاتور استمفورد AS440 به عنوان یک دستگاه تنظیم کار می کند که تضمین می کند ولتاژ خروجی ژنراتور در محدوده از پیش تعریف شده باقی می ماند. در نتیجه، اطمینان حاصل می کند که ولتاژ ژنراتور هرگز به اندازه ای کاهش نمی یابد که منجر به خرابی تجهیزات الکتریکی یا دستگاه های الکتریکی متصل شده شود.

مشخصات کامل AS440 ژنراتور استمفورد

ورودی

دامنه ولتاژ قابل انتخاب

 

وردی ولتاژ 100تا264 ولت

 

فرکانس 50-60 هرتز اسمی فاز

 

 

خروجی

ولتاژ 82 ولت dc @ 200 و Voltage 82 V d.c. @ 200 V a.c.

لت ac

جریان پیوسته 4 A dc

 

متناوب 7.5 A به مدت 10 ثانیه

 

مقاومت حداقل 15 اهم

 

 

REGULATION رگولاتور ولتاژ ژنراتور Stamford AS440 به درصد

+/- 1.0٪

 

رانش حرارتی

 

0.05٪ در هر درجه تغییر C در محیط رگولاتور ولتاژ

 

 

پاسخ سیستم معمولی

 

پاسخ رگولاتور ولتاژ 20 میلی ثانیه

 

جریان فایل تا 90% 80 ms

ولتاژ تا 97% 300 ms

 

 

تنظیم ولتاژ خارجی و تحت حفاظت فرکانس

 

+/-10% با تریمر 1 کیلو اهم 1 وات

 

نقطه تنظیم 95% هرتز

شیب 170٪ تا 30 هرتز

 

اتلاف توان واحد

 

حداکثر 12 وات

 

ایجاد ولتاژ

 

4 ولت @ ترمینال های تنظیم کننده ولتاژ

 

 

محیطی رگولاتور ولتاژ ژنراتور Stamford SX440

لرزش 20-100 هرتز 50 میلی متر بر ثانیه

 

100 هرتز – 2 کیلوهرتز 3.3 گرم

 

دمای کارکرد -40 تا +70 درجه سانتیگراد

 

رطوبت نسبی 0-70 درجه سانتیگراد 95٪

 

دمای نگهداری -55 تا +80 درجه سانتی گراد

 

وزن ناخالص: 0.4 کیلوگرم

 

سایر رگولاتور های مشابه و جایگزین برد avr AS440  

رگولاتور ولتاژ استمفورد E000-24403/1P AVR

FG Wilson Voltage Regulator 10000-17096 AVR

Olympian Automatic Voltage Regulator 10000-17096 AVR

رگولاتور ژنراتور AS440 قالب نصب بر روی ژنراتور ذیل

UCDI224C UCDI224D UCDI224E UCDI224F UCDI224G UCDI224V UCI224C UCI224D UCI224E UCI224F UCI224G UCI224V UCM224C UCM224C UCM224D UCM24D

UCDI274J UCDI274K UCI274C UCI274D UCI274E UCI274F UCI274G UCI274H UCM274C UCM274D UCM274E UCM274F UCM274G UCM274H

توضیح کلی رگولاتور استمفورد AS440

تنظیم کننده ولتاژ خودکار Stamford AS440 یک تریستور نیمه موج کنترل شده از نوع AVR است و بخشی از سیستم تحریک یک ژنراتور بدون زغال را تشکیل می دهد. این طراحی از فناوری Surface Mount (SMT) برای ادغام بالای ویژگی‌ها در یک AVR کوچک استفاده می‌کند.

ایجاد ولتاژ مثبت از سطوح باقیمانده با استفاده از نیمه هادی های کارآمد در مدار قدرت AVR تضمین می شود. مدارهای سنجش قدرت و ولتاژ دارای ترمینال‌های مجزا هستند که اجازه می‌دهند توان تحریک مستقیماً از سیم‌پیچ استاتور برای کاربردهای اصلی یا از یک سیم‌پیچ کمکی در صورت نیاز به عملکرد اتصال کوتاه پایدار استخراج شود.

تنظیم کننده ولتاژ خودکار AS440 ژنراتور استمفورد به سیم پیچ های اصلی استاتور و سیم پیچ های میدان تحریک کننده متصل می شود تا کنترل حلقه بسته ولتاژ خروجی را با تنظیم بار +/- 1.0٪ فراهم کند.

پایانه های سنجش ولتاژ AVR به طور مداوم از سیم پیچ های خروجی برای اهداف کنترل ولتاژ نمونه برداری می کنند. در پاسخ به این ولتاژ نمونه، AVR توان تغذیه شده به میدان تحریک کننده و در نتیجه میدان اصلی را کنترل می کند تا ولتاژ خروجی دستگاه را در محدوده های مشخص شده حفظ کند و بار، سرعت، دما و ضریب توان ژنراتور را جبران کند.

یک مدار اندازه گیری فرکانس به طور مداوم خروجی ژنراتور را نظارت می کند و با کاهش ولتاژ خروجی متناسب با سرعت زیر یک آستانه از پیش تنظیم شده، حفاظت کمتر از سرعت سیستم تحریک را فراهم می کند. یک تنظیم دستی برای تنظیم کارخانه نقطه رول کردن زیر فرکانس (UFRO) ارائه شده است. این را می توان به راحتی به 50 یا 60 هرتز در میدان با پیوند فشاری تغییر داد

شرایط تحریک بیش از حد توسط یک مدار حفاظتی در برد avr AS440 به یک دوره ایمن محدود می شود .

برای اتصال یک دستگاه ولتاژ راه دور پیش بینی شده است که به کاربر امکان کنترل دقیق خروجی ژنراتور را می دهد.

یک ورودی آنالوگ ارائه شده است که امکان اتصال به کنترل کننده Newage Power Factor یا سایر دستگاه های خارجی با خروجی سازگار را فراهم می کند.

رگولاتور ولتاژ استمفورد AVR AS440 دارای امکاناتی برای اتصال سی تی droop است تا امکان اجرای موازی با سایر ژنراتورهای مجهز مشابه را فراهم کند.