سلونوئید دیزل ژنراتور – خاموش کن دیزل ژنراتور – قطع کن ژنراتور

شرکت نیرو مولد اسیا با استفاده از تجارب چندین ساله  به واردات و فروش انواع قطع کن دیزل ژنراتور(خاموش کن دیزل ژنراتور ) اقدام نموده است . این قطعه به دلیل کاربرد بسیار عالی و همچنین مصرفی بودن آن در برندهای مختلف دیزل ژنراتور همچون کامینز ، پرکینز ، ولوو ، لوول ، دویتس در دو نوع دوسیم و سه سیم وارد کشور توسط شرکت نیرو مولد صورت می گیرد. در کشور از سلونوئید دیزل ژنراتور با نام های سولنوئید دیزل ژنراتور یا سولنوئید ژنراتور استفاده میشود و در صورت نیاز به قطعه قطع کن دیزل ژنراتور با کارشناسان شرکت نیرو مولد آسیا ارتباط برقرار نمایید.

سولنوئید دیزل ژنراتور سه سیم 12ولت با پایه نگهدارندهخاموش کن دیزل ژنراتور دو سیم 12ولت بدون پایه نگهدارسلونوئید دیزل ژنراتور سه سیم 12 ولتقطع کن دیزل ژنراتور دوسیم 12 ولت
سولنوئید دیزل ژنراتور 3 سیم 24ولت با پایه نگهدارندهقطع کن دیزل ژنراتور 2 سیم 24ولت بدون پایه نگهدارسلونوئید دیزل ژنراتور 3 سیم 24 ولتخاموش کن دیزل ژنراتور 2سیم 24 ولت

دلایل خرابی سلونوئید دیزل ژنراتور

ناخالصی موجود در سوختفیک بودن سولنوئید دیزل ژنراتورساعت کارکرد بالا
متناسب نبودن نوع قطع کن با دیزل ژنراتورنوسانات در قسمت تابلو و برقی دیزل ژنراتور

ساختار خاموش کن دیزل ژنراتور و نحوه عملکرد آن

این قطعه تشکیل شده از پیستون ، فنر ، صفحه نصب ، سیمپیچ ، قاب سلونوئید دیزل ژنراتور ، ترمینال اتصال الکتریکی 12 و 24 ولت تشکیل شده و مطابق با شکل زیر می باشد.

نحوه عملکرد قطع کن دیزل ژنراتور به دو نوع رانشی و کششی تقسیم بندی می شود و از آنجا که حرکت پیستون به صورت خطی می باشد به این سلونید خطی می گویند ودر نوع رانشی سولنوئید ، با اعمال انرژی ، سولنوئید دفع می کند و در نوع کششی با اعمال انرژی الکتریکی بار را به سمت خود می کشد. هر دو نوع ساختار مشابهی داشته و تفاوت آن در نوع بازگشت پیستون و نوع پیستون می باشد.

نحوه فرمان و حفاظت موتور توسط قطع کن دیزل ژنراتور

در زمان های گذشته  هزینه های اورهال دیزل ژنراتور به طور مثال حدود یک و نیم میلیون بوده استفاده از خاموش کن دیزل ژنراتور در دستور کار قرار نمی گرفت با افزایش قیمت اورهال و سرویس دستگاه ها نیاز به حفاظت موتور دیزل بیش از بیش نیاز به قظعه خاموش کن را نشان می دهد که طریقه عملکرد آن به این شرح است که با استفاده از سنسور های آب و روغن و غیره که بر روی دستگاه موجود است در زمانی که رووغن موتور کاسته شود و یا حرارت موتور افزایش پیدا می کند این سنسورها سیگنال به برد کنترل ارسال کرده و برد کنترل با ارسال فرمان به سولنوئید دستور خاموش دیزل زنراتور صادر گردیده و از خسارات احتمالی به موتور جلوگیری می شود.

نحوه کارکرد سلونوئید دیزل ژنراتور

در مواردی که دیزل ژنراتور فاقد ECU یا پمپ برقی سوخت باشد از سولنوئید دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری همچون کسری روغن و و آب موتور جهت جلوگیری از خسارات به دیزل ژنراتور از این قطعه استفاده می نماییم.در اکثر موتور دیزل ها مسیر سوخت در حالت عادی بسته و درحالت استارت و روشن شدن مسیر سوخت باز و در حالت خاموش ، مسیر بسته می شود در این حالت برای کنترل سوخت از سولنوئید دیزل ژنراتور استفاده می شود.اما در برخی موتورهای دیزلی ژنراتور مسیر سوخت در حالت عادی باز می باشد و نیاز به تحریک شیر سوخت نمی باشد که در این صورت در هنگام استارت دیزل بدون عمل شیر سوخت ، روشن شده و اما برای خاموش کردن آن نیاز شیر سوخت می باشد که مسیر سوخت را ببندد که در این صورت از رله سلونویید خاموش کن ( در اصطلاح قطع کن دیزل ژنراتور) استفاده می شود.

کیفیت خاموش کن دیزل ژنراتور شرکت نیرو مولد آسیا

با توجه به افزایش قیمت ارز در یک دهه اخیر و واردات جنس های درجه 2 به پایین جهت فروش با قیمت مناسب ، سردر گمی مشتریان سبب کاهش اطمینان آن ها می شود. شرکت نیرو مولد آسیا با توجه به تجریات گذشته و همچنین خرید از نمایندگی اصلی و واردات سلونوئید دیزل ژنراتور و حذف واسطه ، شرایط بهتری برای شما مشتریان گرامی تدارک دیده است. کیفیت این قطعه همچون سیم پیچی داخلی ، کانکتور ، بدنه و غیره به عالی ترین نحوه صورت گرفته است. در ادامه این بحث در مورد ساختمان داخلی نیز اشاره خواهیم نمود.

وظیفه اصلی سولنوئید دیزل ژنراتور

به طور کلی در موتور های بدون ecu ، جهت حفاظت موتور و جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش دمای موتور ، کاهش فشار روغن از این قطعه استفاده می گردد. در واقع حفاظت اصلی این موتور را انجام میدهد که روند آن به این صورت می باشد که در صورت کم شدن روغن یا افت فشار آن و یا کاستی آب رادیاتور و افزایش دمای موتور  با استفاده از قطع کن دیزل ژنراتور ، سوخت ژنراتور قطع  و سبب جلوگیری از خسارات اساسی به موتور می گردد. در نتیجه به مشتریان گرامی توصیه می گردد که برای جلوگیری از اسیب های زیان بار موتور ، این قطعه را  در صورت عدم وجود آن ، خرید و نصب کنند.

مزایای استفاده از سلونوئید دیزل ژنراتور

این واحدها در صورت خرابی، تعویض ارزان هستند. بهتر است ابتدا سولنوئید را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا شیر برقی مقصر است یا باتری. واحدها در ولتاژ 12 یا 24 ولت موجود هستند تا با هر دو اندازه باتری مناسب باشند. بدون شیر برقی قدرت باتری برای چرخاندن موتور کافی نیست و ژنراتور روشن نمی شود. این اجزای کوچک به هیچ وجه برای راه اندازی صاف اکثر ژنراتورها و دینام ها ضروری هستند. سلونوئیدها معمولاً در موقعیت های برق دار استفاده می شود و ژنراتور روشن می شود و سپس شیر برقی برق می گیرد.

شرایط نگهداری سولنوئید دیزل ژنراتور

خاموش کن موتور دیزلی  در استفاده طولانی مدت پیستون به راحتی گرد و غبار میگیرد و مجموعه سولنوئید به دلیل گیرپاژ شدن با خاک و روغن نمی تواند فعال  و در مسیر کورس حرکت نماید و در نتیجه موتور دیزلی و گازسوز را خاموش نماید . پس در این شرابط نیاز به تمیز نمودن نقاط متحرک خاموش کن همچون پیستون و هسته که با گرد و غبار و رغن مخلوط و تبدیل به گل شده را تمیز نمود و یا هر چند وقت یک بار پیستون متحرک را به صورت دستی به عقب و جلو حرکت دهیم.

شرح ساختمان داخلی خاموش کن دیزل ژنراتور

انواع سلونوئید دیزل ژنراتور موجود در شرکت نیرو مولد آسیا

قطع کن دیزل ژنراتور وینچی 12,24 ولت

این نوع سلونوئید  نحوه کارکرد آن به این صورت می باشد هنگام خاموش شدن احتراق یا هنگامی که سیگنال توقف توسط یک کنترلر ژنراتور داده می شود ، از STOP Solenoid برای کاهش منبع تغذیه به موتور استفاده می شود. در پمپ توزیع دیزل قرار می گیرد یا به صورت خارجی بر روی آن نصب می شود. هنگامی که شیر برقی روشن می شود، پیستون سوپاپ را می کشد که اجازه عبور سوخت را می دهد. اگر ژنراتور شما همچنان به کار خود ادامه می دهد، حتی اگر دکمه توقف فشار داده شده باشد، ممکن است به یک ژنراتور جدید نیاز داشته باشید.

 این قطعه در دو نوع 12 و 24 ولت و به صورت سه سیم ساخت کشور چین در انبار شرکت نیرو مولد آسیا موجود می باشد. کیفیت این خاموش کن درجه یک بوده و در تمامی موتورهای دیزلی که نیاز به نیروی کششی تا 150 نیوتون در مدت زمان کوتاه نیاز داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرد.

قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور

خاموش کن دیزل ژنراتور لوولی LOVOL 12,24V

این نوع خاموش کن جهت استفاده در موتورهای دیزلی  لوول و فوتون پرکینز مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه سه سم با پایه نگهدارنده و در دونوع 12 و 24 ولت ساخت کشور چین در انبار شرکت نیرو مولد آسیا موجود می باشد. از این قطعه می توان در زمانی که خرابی های ناشی از موتور همچون کاهش روغن و افزایش دمای آب در موتور اتفاق رخ دهد از طریق برد به قطع کن لوول فرمان قطع سوخت را داده و ژنراتور خاموش گردد تا از اسیب جدی به موتور جلوگیری شود. نحوه اتصال آن به این شرح است که سیم قرمز و مشکی به مثبت منفی باتری و سیم سفید به استارت وصل می گردد و بر روی اهرم پمپ انژکتور نصب می گردد و نصب آن باید در خنک ترین قسمت موتور نصب گردد. در صورت نیاز به این خاموش کن با شرکت نیرو مولد آسیا تماس حاصل فرمایید.

 

قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور

 سلونوئید دیزل ژنراتور ایرانی 12 و 24 ولت

این خاموش کن با قدرت کششی بالا در موتورهای بنز نظیر 302 و 1921 و 911 و در ولوو n10 , n12, f12 جهت حفاظت موتور مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از مزیت های این خاموش کن نصب راحت بر روی انواع موتورهایی که سولنوید آنها به صورت نایاب هستند نصب می گردد.  این سولنوئید در دو نوع 12 و 24 ولت به صورت 2 سیم و سه سیم کلید دار با بدون کلید با کیفیت عالی در انبار شرکت موجود می باشد. کورس حرکتی آن در حدود 4 سانتی متر با نیروی کششی 200 نیوتون نی باشد. نحوه کارکرد ان به این شرح می باشد که هنگامی که دکمه استارت فشار داده می شود، جریان الکتریکی کوچکی از طریق شیر برقی ارسال می شود. این باعث می شود که شیر برقی یک جفت کنتاکت سنگین را ببندد و در نتیجه جریان الکتریکی زیادی را رله می کند که موتور را به حرکت در می آورد. اگر سولنوئید برق کافی از باتری دریافت نکند، موتور را راه اندازی نمی کند و ممکن است صدای کلیک سریع تولید کند. کمبود برق می تواند ناشی از کم بودن باتری یا خوردگی یا شل شدن کابل ها باشد.

قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور

سولنوئید دیزل ژنراتور ولوو 12 و 24 ولت

این قطع کن سوخت نیز همانند سایر ژنراتور ها با فرمان سنسور آب در مواقع افزایش دمای موتور و سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور با کاهش فشار روغن به برد کنترل دیپسی ژنراتور و فرمان برد به سولنوئید عمل قطع سوخت و خاموش شدن موتور را می دهد. ساختمان داخلی این قطعه نیز مشابه خاموش کن ایرانی ( ذکر شده در بالا ) بوده و فرقی با هم ندارند. این قطعه در دو نوع 12 و 24 ولت  به صورت دو سیم و با ویژگی هایی همچون شماره  فنی oe52318 ، وزن یک کیلوگرم ، اتصال به صورت مستقیم  ، بدنه فلزی ، کورس حرکتی تا 4 سانتی متر ، گارانتی 6 ماهه ، استفاده در موتور دیزل بنز ایدم 911، 302 ، مایلر و در ولوو N10، N12، F12 مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به موجودی این قطعه در انبار در صورت نیاز با کارشناسان فروش شرکت نیرو مولد با شماره تماس 09123856947  ارتباط برقرار نمایید.

قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور

سلونوئید ژنراتور موجود شرکت نیرو مولد آسیا

سلونوئید دیزل ژنراتور پرکینز سری 4012 4008
قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور
خاموش کن دیزل ژنراتور پرکینز perkins
قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور
قطع کن دیزل ژنراتور لوول lovol
قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور
خاموش کن دیزل ژنراتور ولوو tad733ge
قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور
قطع کن دیزل ژنراتور ولوو volvo
قطع کن دیزل ژنراتور- خاموش کن دیزل ژنراتور- سلونوئید دیزل ژنراتور - سولنوئید دیزل ژنراتور
سولنوئید دیزل ژنراتور ولوو و بنز