شرکت نیرو مولد اسیا وارد کننده فروشنده انواع سنسور ژنراتور vdo شامل سنسور دور vdo دیزل ژنراتور ، سنسور پیکاپ ژنراتور سنسور vdo ژنراتور آب ژنراتور سنسور دیزل ژنراتور سطح آب جهت انواع دیزل ژنراتور برندهایی نظیر پرکینز ، کامینز ، ولوو ، لوول ، کاترپیلار آمادگی خود را جهت فروش اعلام میدارد لذا در صورت نیاز فشنگی سنسور ژنراتور با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار نمایید.

انواع سنسور ژنراتور شرح کامل با یک کلیک

سنسور ژنراتور ( سنسور روغن یا سنسور فشار روغن )

یکی از اجزای داخلی که احتمالاً اغلب در دیزل ژنراتور به آن فکر نمی کنید، سنسور فشار روغن موتور است. با این حال، سنسور فشار روغن یک بخش اساسی از موتور احتراق داخلی است. گاهی اوقات به آن واحد ارسال فشار روغن یا سوئیچ فشار روغن (OPS) نیز می گویند. هدف آن نظارت بر فشار روغن در موتور شما است. فشار روغن باید در سطوح خاصی نگه داشته شود تا اطمینان حاصل شود که روغن به تمام قسمت های حیاتی موتور شما می رسد.

نحوه عملکرد سنسور دیزل ژنراتور) سنسور روغن )

سنسور فشار روغن دستگاه ساده ای است که وقتی فشار روغن موتور شما با سطوح تنظیم شده مطابقت ندارد، چراغ هشدار را بر روی برد کنترل دیپسی شما فعال می کند. این یک دستگاه بسیار ساده است که از یک کلید فنری و یک دیافراگم تشکیل شده است. دیافراگم روغن دریافت می کند و طوری طراحی شده است که در یک سطح فشار تنظیم شده باز بماند. فشار دیافراگم را به سوئیچ فشار می دهد و چراغ هشدار را خاموش نگه می دارد. اگر سطح فشار برآورده نشود، سوئیچ چراغ را روی داشبورد شما روشن می کند. به طور کلی، سنسور vdo ژنراتور  فشار روغن برای تشخیص فشار کم روغن وجود دارد، نه فشار روغن بالا.فشار کم روغن می تواند به دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازسوز شما آسیب جدی وارد کند و ممکن است نتیجه گرفتگی فیلتر روغن، پمپ روغن معیوب یا دلایل دیگر باشد. هدف سنسور روغن این است که به شما هشدار کافی بدهد تا قبل از اینکه هر یک از این موارد باعث آسیب واقعی شود موتور خود را خاموش کنید.

فشنگی سنسور ژنراتور ( سنسور فشار روغن ) چگونه کار می کند؟

اکثر سنسورهای فشار روغن از نوع سوئیچ ساده ای هستند که در بخش قبل توضیح داده شد. در صورت وجود حداقل فشار روغن، کلید مدار الکتریکی را باز می کند. نسخه دیگر یک سنسور واقعی است که فشار روغن را اندازه گیری می کند.برای نسخه سوئیچ، ممکن است چراغ اخطار را روی کنترلر دیپسی خود در زمانی که اشتعال روشن است ببینید، اما زمانی که موتور خاموش است نه. این به این دلیل است که کلید برای باز شدن نیاز به فشار روغن دارد. هنگامی که موتور روشن می شود، پمپ روغن فشار ساختمان را شروع می کند. به محض رسیدن به حداقل فشار، سوئیچ باز می شود و چراغ هشدار شما خاموش می شود.

محل قرار گیری سنسور ژنراتور ( سنسور روغن )

سوئیچ فشار روغن یا سنسور معمولاً در بلوک سیلندر نزدیک فیلتر روغن یا محفظه فیلتر روغن قرار دارد. وسایل نقلیه قدیمی معمولاً OPS را مستقیماً به گیج فشار روغن متصل می کنند. یک طرف گیج انرژی باتری را دریافت می کند و OPS دارای یک زمین در طرف دیگر است.در دیزل ژنراتور نسل جدیدتر، OPS کمی متفاوت عمل می کند. به طور معمول، سنسور به ماژول کنترل الکترونیکی متصل می شود. فشار واقعی روغن را اندازه گیری می کند و اطلاعات را به کامپیوتر موتور ارسال می کند. سنسورهای فشار روغن طوری طراحی شده اند که تا پایان عمر موتور دیزل یا گازسوز دوام بیاورند، اما همیشه احتمال خرابی آنها وجود دارد.

مشکلات سنسور سنسور دیزل ژنراتور ( فشار روغن )

یکی از مشکلات رایج زمانی است که سوئیچ شروع به نشت روغن می کند. ممکن است از حسگر واقعی یا از آن نشت کند. آج را می توان دوباره آب بندی کرد، اما اگر سنسور واقعی نشتی داشته باشد، باید تعویض شود.مشکل دیگر زمانی است که OPS مسدود می شود یا خرابی داخلی دیگری دارد که باعث می شود نتواند فشار روغن را به درستی بخواند. این می تواند منجر به روشن شدن چراغ هشدار دهنده شود حتی اگر فشار روغن خوب باشد.

نحوه تست سنسور vdo ژنراتور ( سنسور فشار روغن )

روش تست بسته به نوع سنسور روغن موتور شما متفاوت است. اولین قدم بررسی سطح و کیفیت روغن موتور است. چراغ های فشار پایین روغن اغلب به دلیل سطح ناکافی روغن روشن می شوند.اگر روغن بسیار قدیمی و از نظر کیفیت ضعیف شده باشد، ممکن است چراغ نیز روشن شود. در غیر این صورت، سیم کشی سنسور باید آزمایش شود و فشار واقعی روغن موتور باید آزمایش شود. برای اندازه گیری فشار روغن، به یک فشارسنج روغن نیاز دارید که از یک آداپتور مخصوص برای اتصال به محل اتصال سنسور روغن اصلی استفاده کند.اگر فشار روغن با موتور روشن کم نشان داده شود، این یک مشکل واقعی موتور است. اگر فشار در حد صحیح باشد و سیم کشی سنسور خوب باشد، مشکل از سنسور واقعی است.

نحوه تعویض سنسور فشار روغن

تست  فشنگی سنسور ژنراتور فشار روغن کاملاً زمان‌بر است و سنسورهای فشار روغن خیلی گران نیستند، بنابراین اغلب مکانیک‌هایی پیدا می‌کنید که به مشتریان توصیه می‌کنند به سادگی سنسور را تعویض کنند.اگر بتوانید سنسور روغن خود را با قیمتی مناسب تعویض کنید و مشکل را حل کنید، به طور بالقوه در زمان بیشتری برای هزینه های نیروی کار اضافی برای رفتن به مکانیک صرفه جویی کرده اید.روغن رگ حیاتی موتور شماست، اجازه ندهید وسیله نقلیه شما بدون تعویض روغن زیاد طول بکشد. کیت های تعویض روغن ما حتی با برچسب های یادآوری ارائه می شود تا مطمئن شوید تاریخ تعویض را از دست نخواهید داد.