تعمیر دیزل ژنراتور و رفع عیب آن(۱۵مورد)

شرکت نیرو مولد آسیا در زمینه تعمیر دیزل ژنراتور(پرکینز ، ولوو، کامینز و کاترپیلار) به صورت اضطراری و دائم کار با کادری مجرب و متخصص آماده ارائه بهترین خدمات به مشتریان می باشد. جهت تعمیر دیزل ژنراتور با مدیریت خدمات و با شماره تلفن ۰۹۱۰۸۳۸۲۸۸۷ تماس حاصل فرمایید. لذا در این راستا (تعمیر موتور دیزل ژنراتور) نکاتی را به شرح ذیل آورده است :

۱- استاتر موتور دیزل ژنراتور ، میلنگ را به سختی حرکت می دهد.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور

  • پایین بودن ظرفیت  باطری دیزل ژنراتور ( آمپر ساعت باطری)
  • بررسی و صحیح نبودن اتصالات الکتریکی
  • معیوب بودن و نیاز به تعمیر استاتر دیزل ژنراتور
  • صحیح نبودن درجه روغن موتور دیزل

۲-موتور روشن نمی شود.

راه حل تعمیر دیزل دیزل ژنراتور به شرح ذیل می باشد:

         کنترل توسط اوپراتوردیزل ژنراتور

  • ضعیف بودن و نداشتن قدرت کافی در استاتر در به حرکت در آوردن میلنگ موتور دیزل
  • نداشتن سوخت کافی در باک دیزل ژنراتور
  • عملکرد ناصحیح و و ناقص خفه کن موتور دیزل
  • مسدود و کیپ بودن لوله های سوخت موتور دیزل
  • خراب و معیوب بودن پمپ سه گوش موتور دیزل
  • تمیز نبودن فیلتر سوخت (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا یا سیستم مکش (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • موجود بودن هوا در سیستم سوخت رسانی
  • معیوب بودن انژکتورها
  • استفاده ناصحیح از سیستم کمک استارت سرد
  • معیوب بودن سیستم کمک استارت سرد
  • مسدود بودن دریچه هوای باک سوخت دیزل ژنراتور
  • کیفیت پایین سوخت دیزل ژنراتور
  • مسدود بودن لوله اگزوز دیزل ژنراتور

کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • معیوب و شکسته شدن محرک در پمپ سوخت
  • اشکال در تایمینگ پمپ انژکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • نسبت تراکم نادرست
  • معیوب و سایدگی بوش سرسیلندر موتور دیزل
  • وجود نشتی در سوپاپ ها و نشیمنگاه آنها
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون

کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • معیوب و شکسته شدن محرک در پمپ سوخت
  • اشکال در تایمینگ پمپ انژکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • نسبت تراکم نادرست

۳-موتور دیزل ژنراتور به سختی روشن می شود.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور

  • ضعیف بودن و نداشتن قدرت کافی در استاتر در به حرکت در آوردن میلنگ موتور دیزل
  • عملکرد ناصحیح و و ناقص خفه کن موتور دیزل
  • مسدود و کیپ بودن لوله های سوخت موتور دیزل
  • خراب و معیوب بودن پمپ سه گوش موتور دیزل
  • تمیز نبودن فیلتر سوخت (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا یا سیستم مکش (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • موجود بودن هوا در سیستم سوخت رسانی
  • معیوب بودن انژکتورها
  • استفاده ناصحیح از سیستم کمک استارت سرد
  • معیوب بودن سیستم کمک استارت سرد
  • مسدود بودن دریچه هوای باک سوخت دیزل ژنراتور
  • کیفیت پایین سوخت دیزل زنراتور
  • مسدود بودن لوله اگزوز دیزل ژنراتور
  • معیوب و سایدگی بوش سرسیلندر موتور دیزل
  • وجود نشتی در سوپاپ ها و نشیمنگاه آنها
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون

کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • معیوب و شکسته شدن محرک در پمپ سوخت
  • اشکال در تایمینگ پمپ انزکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • نسبت تراکم نادرست
  • گیرپاژ سوپاپ ها
  • معیوب و سایدگی بوش سرسیلندر موتور دیزل
  • وجود نشتی در سوپاپ ها و نشیمنگاه آنها
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون

۴-قدرت موتور دیزل زنراتور به اندازه کافی نمی باشد.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور

  • مسدود و کیپ بودن لوله های سوخت موتور دیزل
  • خراب و معیوب بودن پمپ سه گوش موتور دیزل
  • تمیز نبودن فیلتر سوخت (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا یا سیستم مکش (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • موجود بودن هوا در سیستم سوخت رسانی
  • معیوب بودن انژکتورها
  • مسدود بودن دریچه هوای باک سوخت دیزل ژنراتور
  • کیفیت پایین سوخت دیزل ژنراتور
  • حرکت محدود کنترل دور موتور دیزل ژنراتور
  • مسدود بودن لوله اگزوز دیزل ژنراتور
  • دمای موتور بیش از حد مجاز است
  • دمای موتور پایین تر از حد مجاز است

کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • اشکال در تایمینگ پمپ انژکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • نسبت تراکم نادرست
  • داشتن نشتی در واشر سرسیلندر دیزل
  • معیوب و سایدگی بوش سرسیلندر موتور دیزل
  • وجود نشتی در سوپاپ ها و نشیمنگاه آنها
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون
  • خوردگی و آسیب دیدن و کثیف بودن پروانه توربوشارژر دیزل ژنراتور
  • وجود نشتی در سیستم مکش(موتورهای دیزلی مجهز به توربوشارژر)
  • عملکرد ناصحیح WASTE GATE در توربو شارژر دیزل ژنراتور

۵-احتراق در موتور به خوبی و ناقص صورت می گیرد.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • مسدود و کیپ بودن لوله های سوخت موتور دیزل
  • خراب و معیوب بودن پمپ سه گوش موتور دیزل
  • تمیز نبودن فیلتر سوخت (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • موجود بودن هوا در سیستم سوخت رسانی (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • معیوب بودن انژکتورها
  • کیفیت پایین سوخت دیزل ژنراتور
  • دمای موتور بیش از حد مجاز است
  • سوپاپ ها میزان لقی انها استاندار نیست

کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • اشکال در تایمینگ پمپ انژکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • نسبت تراکم نادرست
  • داشتن نشتی در واشر سرسیلندر دیزل
  • گیرپاژ سوپاپ ها
  • نامناسب بودن لوله های فشار قوی
  • وجود نشتی در سوپاپ ها و نشیمنگاه آنها

۶-سوخت مصرفی بیش از اندازه است.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا یا سیستم مکش (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • معیوب بودن انژکتورها
  • معیوب بودن سیستم کمک استارت سرد
  • کیفیت پایین سوخت دیزل زنراتور
  • حرکت محدود کنترل دور موتور دیزل ژنراتور
  • مسدود بودن لوله اگزوز دیزل ژنراتور
  • دمای موتور پایین تر از حد مجاز است
  • سوپاپ ها میزان لقی انها استاندار نیست

     کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • اشکال در تایمینگ پمپ انزکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • نسبت تراکم نادرست
  • داشتن نشتی در واشر سرسیلندر دیزل
  • گیرپاژ سوپاپ ها
  • معیوب و سایدگی بوش سرسیلندر موتور دیزل
  • وجود نشتی در سوپاپ ها و نشیمنگاه آنها
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون
  • وجود نشتی در سیستم مکش موتورهای دیزلی مجهز به توربوشارژر

۷-موتور دیزل ژنراتور در زمان کارکرد دود سیاه از اگزوز خارج می شود.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا یا سیستم مکش (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • معیوب بودن انژکتورها
  • معیوب بودن سیستم کمک استارت سرد
  • کیفیت پایین سوخت دیزل ژنراتور
  • مسدود بودن لوله اگزوز دیزل ژنراتور
  • دمای موتور پایین تر از حد مجاز است
  • سوپاپ ها میزان لقی انها استاندار نیست

کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • اشکال در تایمینگ پمپ انزکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • نسبت تراکم نادرست
  • داشتن نشتی در واشر سرسیلندر دیزل
  • گیرپاژ سوپاپ ها
  • معیوب و سایدگی بوش سرسیلندر موتور دیزل
  • وجود نشتی در سوپاپ ها و نشیمنگاه آنها
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون
  • خوردگی و آسیب دیدن و کثیف بودن پروانه توربوشارژر
  • شل شدن تسمه محرک پمپ آب (واترپمپ)

۸-موتور دیزل ژنراتور در زمان کارکرد دود سفید یا آبی از اگزوز خارج می شود.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • صحیح نبودن درجه روغن موتور دیزل
  • معیوب بودن سیستم کمک استارت سرد
  • دمای موتور پایین تر از حد مجاز است
  • زیاد بودن روغن  و یا استفاده از روغن نامرغوب در صافی هوای روغنی

    کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • اشکال در تایمینگ پمپ انزکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • نسبت تراکم نادرست
  • داشتن نشتی در واشر سرسیلندر دیزل
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون
  • ساییدگی بدنه و یا ساقه سوپاپ ها
  • ساییدگی و آسیب دیدن پیستون ها
  • اشکال و اسیب دیدن  کاسه نمد و روغن میل سوپاپ ( در زمان نصب)
  • وجود نشتی در کاسه نشتی در سیستم مکش موتورهای دیزلی مجهز به توربوشارژر

۹-فشار روغن دیزل ژنراتور پایین می باشد.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • صحیح نبودن درجه روغن موتور دیزل
  • روغن به اندازه در کاتر موتور دیزل موجود نیست
  • خراب بودن گیج یا نشانه گر میزان زوغن
  • تمیز نبودن صافی فیلتر روغن دیزل ژنراتور

   کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • آسیب دیدن یا ساییدگی میلنگ موتور دیزل
  • معیوب بودن پمپ روغن موتور دیزل ژنراتور
  • رها و آزاد نبودن شیر فشار شکن جهت بسته شدن
  • معیوب و شکستگی در فنر فنر شیر فشارشکن
  • معیوب بودن لوله مکش پمپ روغن موتور دیزل ژنراتور
  • مسدود شدن صافی روغن کارتر موتور دیزل ژنراتور

۱۰-موتور حالت کوبش و ویبره دارد.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • خراب و معیوب بودن پمپ سه گوش موتور دیزل
  • معیوب بودن انژکتورها
  • معیوب بودن سیستم کمک استارت سرد
  • کیفیت پایین سوخت دیزل زنراتور
  • دمای موتور بیش از حد مجاز است
  • سوپاپ ها میزان لقی انها استاندار نیست
  • زیاد بودن روغن  و یا استفاده از روغن نامرغوب در صافی هوای روغنی

کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • اشکال در تایمینگ پمپ انژکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • گیرپاژ سوپاپ ها
  • معیوب و سایدگی بوش سرسیلندر موتور دیزل
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون
  • آسیب دیدن یا ساییدگی میلنگ موتور دیزل
  • ساییدگی و آسیب دیدن پیستون ها
  • ناصحیح بودن ارتفاع پیستونها
  • فنر سوپاپ شکسته شده است

۱۱-موتور دیزل ژنراتور نا منظم کار می کند.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • عملکرد ناصحیح و و ناقص خفه کن موتور دیزل
  • مسدود و کیپ بودن لوله های سوخت موتور دیزل
  • خراب و معیوب بودن پمپ سه گوش موتور دیزل
  • تمیز نبودن فیلتر سوخت (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا یا سیستم مکش (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • موجود بودن هوا در سیستم سوخت رسانی
  • معیوب بودن انژکتورها
  • معیوب بودن سیستم کمک استارت سرد
  • مسدود بودن دریچه هوای باک سوخت دیزل ژنراتور
  • حرکت محدود کنترل دور موتور دیزل ژنراتور
  • دمای موتور بیش از حد مجاز است
  • سوپاپ ها میزان لقی انها استاندار نیست
  • زیاد بودن روغن  و یا استفاده از روغن نامرغوب در صافی هوای روغنی

         کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • نسبت تراکم نادرست
  • گیرپاژ سوپاپ ها
  • نامناسب بودن لوله های فشار قوی
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون
  • ساییدگی و آسیب دیدن پیستون ها
  • فنر سوپاپ شکسته شده است

۱۲-فشار روغن دیزل ژنراتور بالاست.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • صحیح نبودن درجه روغن موتور دیزل
  • خراب بودن گیج یا نشانه گر میزان روغن

         کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • رها و آزاد نبودن شیر فشارشکن جهت باز شدن

۱۳-دمای موتور از حالت استاندارد خارج و بالاست.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا یا سیستم مکش (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • معیوب بودن انژکتورها
  • معیوب بودن سیستم کمک استارت سرد
  • مسدود بودن لوله اگزوز دیزل ژنراتور
  • معیوب بودن پروانه موتور دیزل ژنراتور
  • میزان روغن در کاتر دیزل ژنراتور بیش از حد است
  • مسدود بودن کانال های هوا یا آب رادیاتور (آب در موتور گردش نمی کند)
  • کافی نبودن مایه خنک کننده در رادیاتور دیزل ژنراتور
  • عملکرد نمد روغن توربوشارزر

    کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • اشکال و معیوب بودن پمپ خلا،
  • اشکال در تایمینگ پمپ انزکتور
  • تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ ها
  • داشتن نشتی در واشر سرسیلندر دیزل
  • ساییدگی و آسیب دیدن پیستون ها
  • عمل نکردن ترموستات و یا اشتباه بودن نوع آن
  • مسدود بودن مایع کانال های خنک کننده
  • خراب و معیوب بودن واترپمپ موتور دیزل ژنراتور

۱۴-فشار محفظه میلنگ

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • مسدود بودن لوله هواکش
  • معیوب بودن پمپ خلا، و داشتن نشتی در لوله یا مجرای خلا،

کنترل توسط اوپراتور دیزل ژنراتور:

  • داشتن نشتی در واشر سرسیلندر دیزل
  • معیوب و سایدگی بوش سرسیلندر موتور دیزل
  • آسیب دیدن و ساییدگی رینگ و پیستون
  • ساییدگی بدنهو یا ساقه سوپاپ ها
  • ساییدگی و آسیب دیدن پیستون ها

۱۵-دیزل ژنراتور روشن و سپس خاموش می شود.

راه حل تعمیر دیزل ژنراتور مورد فوق به شرح ذیل می باشد:

           کنترل توسط سرویس کار دیزل ژنراتور:

  • تمیز نبودن فیلتر سوخت (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا یا سیستم مکش (که در سرویس دیزل ژنراتور(ماهانه و دوره ای) رفع گردد)
  • موجود بودن هوا در سیستم سوخت رسانی

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *