ECU دیزل ژنراتور(ولوو-پرکینز-کامینز)

شرکت نیرو مولد آسیا در راستای خدمات دیزل ژنراتور به مشتریان عزیز ، تامین قطعات و تعمیرات انواع ای سی یو دیزل ژنراتور یا ای سی ام دیزل ژنراتور انجام ودر صورت نیاز به ecu انواع موتور دیزل ژنراتور ولوو ، کامینز، پرکینز و کاترپیلار با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید. در ادامه به نحوه کارکرد ECU وECM دیزل ژنراتور می پردازیم.

ECU (مغز و دستور دهنده موتور دیزل ژنراتور):

یک واحد کنترل موتور (ECU)، که معمولا به عنوان یک ماژول کنترل موتور (ECM) نامیده می شود، نوعی از واحد کنترل الکترونیکی است که یک مجموعه از محرک های موتور موتور احتراق را کنترل می کند تا عملکرد مطلوب موتور را تضمین کند. این کار با خواندن مقادیر زیادی از سنسورها در موتور انجام می شود، تفسیر داده ها با استفاده از نقشه های عملکرد چند بعدی (به نام جداول مراجعه) و تنظیم کننده موتور انجام می گیرد. قبل از ECU، مخلوط هوا و سوخت، زمان اشتعال و سرعت بیکاری مکانیکی تنظیم شده و به صورت پویا با استفاده از ابزار مکانیکی و پنوماتیک کنترل می شود.

اگر ECU بر روی خطوط سوخت کنترل شود، آن را به عنوان یک سیستم مدیریت موتور الکترونیکی (EEMS) نامگذاری می کنند. سیستم تزریق سوخت نقش مهمی در کنترل عرضه سوخت موتور دارد. کل مکانیسم EEMS توسط یک دسته از سنسورها و محرک ها انجام می شود. اکثر موتورهای مدرن از یک نوع تزریق سوخت برای تزریق سوخت به سیلندر استفاده می کنند. ECU مقدار سوخت تزریق را بر اساس تعدادی از خواص سنسور تعیین می کند

سنسورهای اکسیژن به ECU می گویند که آیا موتور در حال رشد غلیظ (سوخت بیش از حد و یا اکسیژن بسیار کم) و یا در حال اجرا بدون چربی (بیش از حد اکسیژن و یا مقدار کمی سوخت) در مقایسه با شرایط ایده آل (شناخته شده به عنوان استوژیومتریک) است.

درب سنسور موقعیت دریچه گاز ECU تا زمانی که شتاب دهنده (پدال گاز) فشار داده می شود، تا زمانی که پدال گاز شستشو داده شود، باز می شود. سنسور جریان هوا جرم مقدار هوا را به داخل موتور از طریق دیافراگم جریان می دهد. سنسور دمای خنک کننده موتور اندازه گیری می کند که آیا موتور گرم شده یا خنک است. اگر موتور هنوز سرد باشد، سوخت اضافی تزریق می شود.

کنترل مخلوط هوا و سوخت بر روی کامپیوتر با یک اصل مشابه طراحی شده است، اما یک موتور سوپاپ یا موتور پله ای مخلوط  بر روی  کاسه شناورکاربراتور نصب شده است.

اکثر سیستم های موتور دارای کنترل سرعت بیکاری در ECU هستند. موتور RPM توسط سنسور موقعیت میل لنگ کنترل می شود که نقش اصلی را در توابع زمان بندی موتور برای تزریق سوخت، وقایع جرقه و زمان بندی شیر دارد. سرعت بیکاری توسط یک توقف دریچه قابل برنامه ریزی یا موتور پله کنترل کنترل از راه دور کنترل می شود. سیستم ها از یک موتور DC دو طرفه استفاده می کنند که یک سوپاپ دریچه قابل برنامه ریزی است. سیستم های تزریق بدن (TBI) در ابتدا از یک موتور پله ای کنترل هوای آزاد استفاده می کردند. کنترل سرعت بیکار موثر باید بار موتور را در حالت بیکار پیش بینی کند.

برای کنترل سرعت بیکاری، توابع کنترل کروز و محدودیت سرعت بالا، یک سیستم کنترل دریچه گاز کامل می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بخش ECU را برای قابلیت اطمینان نظارت می کند.

کنترل زمان بندی شیر متغیر

بعضی از موتورها دارای زمان بندی متغیر سوپاپ هستند. در چنین موتور، ECU زمان را در چرخه موتور که دریچه باز است کنترل می کند. دریچه ها معمولا سریعتر از سرعت پایین باز می شوند. این می تواند جریان هوا را به سیلندر افزایش دهد، و باعث افزایش قدرت و سوخت می شود.

کنترل الکترونیکی

موتورهای آزمایشی ساخته شده اند و آزمایش شده اند که دارای یک شفت مخزن نیستند، اما کنترل کامل الکترونیکی ورود و خروج دریچه خروجی، بسته شدن دریچه و منطقه باز شدن دریچه دارند. چنین موتورهایی می توانند بدون موتور استارت برای موتورهای چند سیلندر مجهز به سیستم احتراق الکترونیکی و تزریق سوخت با دقت و زمان دقیق اجرا شوند. چنین موتور شروع استاتیک می تواند راندمان کارآیی و کاهش آلودگی را در یک درایو هیبریدی خفیف، اما بدون هزینه و پیچیدگی یک موتور استارت فوق العاده ارائه دهد.

یک دسته خاص از ECU ها هستند که قابل برنامه ریزی هستند؛ این واحدها می توانند توسط کاربر دوباره برنامه ریزی شوند.

ارتقاء ECU می تواند شامل توربوشارژر، سوپرشارژر یا هر دو، یک موتور بی نظیر باشد. تزریق سوخت یا جرقه پلاگین ارتقاء، اصلاح یا ارتقاء سیستم اگزوز، ارتقاء انتقال و غیره. برنامه ریزی یک ECU به طور معمول نیاز به اتصال دستگاه با یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ دارد. این اینترفیس لازم است تا کامپیوترهای برنامه نویسی بتوانند صداهای موتور کامل را به واحد کنترل موتور ارسال کنند و همچنین شرایط موتور را در زمان واقعی نظارت کنند. اتصال معمولا در این رابط کاربری استفاده می شود یا USB یا سریال.

با اصلاح این مقادیر در حالی که نظارت بر خروجی های با استفاده از یک پروب لامبدا گسترده، متخصصان تنظیم موتور می تواند جریان سوخت مطلوب خاص به موقعیت موتور و سرعت موتور را تعیین می کند. این فرآیند اغلب در یک تابع عملکرد موتور انجام می شود. یک دینامومتر معمولا در این مکان ها یافت می شود. این دستگاه ها می توانند اطلاعات مفیدی را برای موتورهای خاص مانند سرعت موتور، خروجی قدرت، خروجی گشتاور، رویدادهای تغییر دنده و غیره فراهم کند. متخصصان تنظیم اغلب از یک دینامومتر شاسی برای خیابان ها و سایر برنامه های با کارایی بالا استفاده می کنند.

در صورت نیاز به تعمیرات ای سی یو دیزل ژنراتور (ECU) , و اطلاع از قیمت ECU دیزل ولوو ، پرکینز ، کامینز و کاتر پیلار با شرکت نیرو مولد آسیا و با شماره تماس ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۲۰۳۴۱۴۴۳

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *