پمپ انژکتور دیزل

پمپ انژکتور دیزل ژنراتور به این دلیل که می تواند تمامی نیازهای سوخت رسانی دیزل را در تمامی شرایط موجود برای موتور پاسخ دهد به قلب دیزل معروف است. شرایط گوناگونی که می تواند برای دیزل رخ دهند عبارتند از: روشن شدن – درجا کار کردن – سرعت ازدیاد بار –جلوگیری از افزایش
دور و….

سوزن و پمپ انژکتور


پمپ انژکتور دیزل برای اهداف زیر طراحی شده است :
۱ – تنظیم لحظه شروع تزریق سوخت
۲ – سنجش مدت زمان تزریق سوخت
۳ – ایجاد کردن فشار لازم برای توزیع سوخت در هوای فشردۀ محفظه احتراق
۴ – اندازه گیری و ارسال مقدار سوخت لازم موتور بر حسب بار وارده بر آن
۵ – ارسال سوخت بیشتر برای حالت استارتر

پمپ انژکتور دیزل کامینز

میزان هوای لازم که جهت احتراق یک گرم سوخت نیاز است حدود ۳۲ گرم است. وزن یک دسی متر مکعب هوا معادل ۳ / ۱ گرم است. بنابراین هر گرم سوخت به حدود ۶ / ۲۴ لیتر هوا نیاز دارد. در نتیجه برای یک لیتر هوا باید ۰٫۰۴ گرم سوخت که معادل ۵۰ میلی متر مکعب است به موتور تزریق گردد. فرض کنیم حجم یک سیلندر یک لیتر باشد در این سیلندر باید ۵۰ میلیمتر مکعب گازوئیل تزریق شود . پمپ انژکتور دیزل قابلیت فراهم کردن این سوخت را با دقت بالا دارد. باید توجه داشت که در دور کم موتور مقدار سوخت به یک به شش تا یک به هشت مقدار کامل می رسد یعنی حدود یک بر صدو بیست تا یک بر صدو شصت سانتی متر مکعب در هر ضربه تقسیم می شود .

تعمیر پمپ انژکتور دیزل ژنراتور

روش عملکرد پمپ انژکتور دیزل

در تمامی پمپ های انژکتور با دو روش می توان تغییرات اندازه سوخت موتور دیزل را کنترل نمود.
۱ -کورس پلانجر ثابت باشد ولی تغییرات کورس تحویل سوخت متناسب با چرخش پلانجر است .
۲ – کورس پلانجر متغیر است .
روش اول معمول ترین روش است .
برای هر سیلندر موتور یک واحد پمپ کننده وجود دارد. چرخ دنده میل لنگ عامل حرکت دهنده میل بادامک پمپ انژکتور است. در موتورهای دیزل چهار زمانه سرعت میل بادامک پمپ انژکتور ۱/۲ سرعت میل لنگ ودر موتور های دوزمانه با آن برابراست . بین محرک پمپ و موتور قطعه اتصال دهنده ای به نام کوپلینگ بکار میبرند. کوپلینگ باید دارای دقت زیادی باشد تا هماهنگی لازم بین حرکت پیستون وشروع تزریق
ایجاد گردد. به همین دلیل در دیزل از چرخ دنده استفاده می گردد. چرخ تسمه یا چرخ زنجیر دقت لازم را
برای انجام این کار ندارند . میل بادامک به تایپت حرکت خطی داده و تایپت پلانجر را در بارل تا نقطه ۀ
مرگ بالا بلند می کند و پس از چرخش میل بادامک وعبور میل بادامک از زیر تایپت فنر
پلانجر را تا نقطۀ مرگ پائین هدایت می کند

پمپ انژکتور دیزل2
قطعات پمپ انژکتور دیزل

پلانجر در کورس ثابت خود بوسیلۀ میل بادامک تا نقطۀ مرگ بالا بوسیلۀ فنر تا نقطۀمرگ پائین حرکت می کند. شکل زیر حالات مختلف عملکرد پمپ را در دیزل نشان می دهد.

پمپ دیزل
پمپ انژکتور دیزل
  • زمان تحویل دادن سوخت لحظه ای شروع می شود که قسمت سر پلانجر در کورس بالا رفتن مجرای بارل را می بندد
    ۲ – وقتی شیار محیطی پلانجربه مجرای بارل برسد کورس موثر S به اتمام می رسد.
    ۳ – زمانی که پلانجر می چرخد زمان رسیدن شیار مارپیچی به مجرای بارل تغییر می کند . بنابراین کورس
    مفید s هم تغییر کرده واندازۀ تحویل سوخت هم تنظیم می گردد
    ۴ – برای خاموش شدن موتور کافی است که پلانجر آنقدر بچرخد تا شیار عمودی در مقابل مجرای
    ورودی قرار بگیرد ومقدار تحویل سوخت صفر گردد.

# پمپ انژکتور موتور دیزل پرکینز# پمپ انژکتور موتور دیزل کامینز# پمپ انژکتور موتور دیزل ولوو# تعمیر پمپ انژکتور

در صورت نیاز به قیمت پمپ انژکتور دیزل (ولوو ، پرکینز، کامینز،کاترپیلارو…) و تعمیر پمپ انژکتور دیزل ژنراتور با مدیریت خدمات شرکت نیرو مولد آسیا با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۲۰۳۴۱۴۴۳

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *